Saturday, April 08, 2006

journal kehidupan setengah bulan.begitu banyak perkara yang berlaku dalam masa ini.sampai perasaan menjadi neutral.perasaan gembira sama banyak dengan perasaan sedih.itu environmentnya.belum dikira konflik dalam diri sendiri.memang kehidupan yang complicated.

1
dah ambil kunci rumah kesumalakes.itu pun selepas membayar late interest charges sebanyak rm1,286.74.gagal untuk wave kan interest secara total.cuma jumlah itu dah ditolak dari jumlah asal rm2,784.89.so,consider fine laa.if not it was near to 3k.deduction was made from the date that loan was not approve yet.thanks to mis chitra.

moral:jangan bertangguh kerja.

2
bila saya read thru the laon agreement.there was sumthing that catch my eyes.the signature of borrower was written in my presence.walhal tidak pun.unethical?not sure.kena tanya lawyer laa.anyway loan dah approve pun.sudah berlalu
moral:tidak bermoral?saya tak boleh jawab

3
menyimpan rahsia.bukan mudah.ini pulak bukan saya yang ingin simpan tetapi saya..tak pasti apa yang terbaik.walau bukan untuk diri sendiri tapi tetap umpama saya sendiri.namun saya sudah dapat tahu hal ini diketahui beberapa org.biarlah.apa daya saya.andai kamu tahu ini hal diri kamu, sukakah kamu jika ia dihebohkan seperti yang kamu telah buat??kamu tidak beri sokongan tapi kamu..hanya kamu yang tahu apa yang kamu telah buat.
Tuhan,berikan hambaMu ini jalan terbaik.
moral:setiap yang berlaku,baik mahupun sebaliknya pasti ada hikmah

4
sudah booking furniture untuk rumah kesumalakes.letak 50% deposit.
-bedroom set/dining table/hall divider aka rak buku/tv cabinet/sofa and coffee table.
berbelanja di IKEA untuk barang2 dapur.yang mana setelah membuat pertimbangan tiada siapa akan berikan barangan tersebut sebagai hadiah perkahwinan.guna credit card teman jiwa yang mesra;)
(open msg for him: itu baru 1st series,we've several series to go)
moral:tidak shopping shoes and bags lagi.tidak buat masa ini.

5
menulis thesis seperti kura-kura.arghhh..bukan salah kura-kura.saya tidak mendapat mood untuk menulis thesis.
moral:jangan selalu mencari alasan.tekunlah menulis thesis

6
sudah siapkan budget majlis perkahwinan.for both side reach rm30k (plusminus).budget itu hanya untuk sebuah majlis yang ringkas.so how teman jiwa?
moral:buat ikut kemampuan,jangan berlebih2 sehingga membazir dan buat saving yang konsistan

7
sudah buat pemeriksaan rumah.ada beberapa perkara yang dikomplen.telah tulis dan submit di site office agenda istimewa.
kerja pembaikkan dalam masa 2 minggu.kemudian pemasangan semua electrical dan sanitary stuf.selepas itu adalah tanggungjawab pemilik.mahu pasang geriji besi.tapi buat masa ini masih buat perbandingan harga.
moral:ada hak untuk dapat yang terbaik walau bukan sempurna

8
saya takut untuk menghadapi perkahwinan.bukan tentang tanggungjawab.itu saya sedia dan boleh belajar.cuma saya tak mahu sebarang perubahan tentang hubungan saya dan keluarga esp.bonda.
moral:semua pihak perlu memahami antara satu sama lain

ketika ini mendengar ode from the psychopath